Bugun...



Türkiye’nin Sanat Potansiyeli Henüz Keşfedilmedi
Tarih: 11-06-2019 11:53:50 + -


Sabancı Üniversitesi İstanbul Politikalar Merkezi’nin (İPM) İstanbul kültür-sanat hayatının şekillenmesinde etkin rol oynamış aktörlerle izleyicileri buluşturan "İstanbul Perspektifleri" söyleşi serisinin sekizincisine, Sanat Galerisi Kurucusu ve Yöneticisi Haldun Dostoğlu konuk oldu. Dostoğlu, Türkiye sanat piyasasının çok bakir bir alan olduğuna dikkat çekti.

facebook-paylas
Tarih: 11-06-2019 11:53

Türkiye’nin Sanat Potansiyeli Henüz Keşfedilmedi

Sabancı Üniversitesi İstanbul Politikalar Merkezi’nin (İPM) İstanbul kültür-sanat hayatının şekillenmesinde etkin rol oynamış aktörlerle izleyicileri buluşturan "İstanbul Perspektifleri"

söyleşi serisinin sekizincisine, Sanat Galerisi Kurucusu ve Yöneticisi Haldun Dostoğlu konuk oldu. Dostoğlu, Türkiye sanat piyasasının çok bakir bir alan olduğuna dikkat çekti.

 

 

Sabancı Üniversitesi İstanbul Politikalar Merkezi’nin (İPM) İstanbul kültür-sanat hayatının şekillenmesinde etkin rol oynamış aktörlerle izleyicileri buluşturan "İstanbul Perspektifleri Söyleşi Serisi"nin sekizincisinde, Sanat Galerisi Kurucusu ve Yöneticisi Haldun Dostoğluağırlandı.

 

2018-2019 döneminde düzenlenen söyleşilerin amacı, İstanbul’un kültürel dokusunun 1980’lerden bu yana nasıl şekillendiğini ve dönüştüğünü öznel hikayeler üzerinden anlamlandırabilmeyi mümkün kılacak bir tartışma platformu yaratmak. Söyleşilerde; kentin kültürel dokusunun dönüşümü, mimarlık, görsel sanatlar, sanat piyasası, festival kültürü, sahne sanatları boyutlarını içeren farklı perspektiflerden ele alınıyor.

 

 

Türkiye’deki Toplam Sanat Cirosu Newyork’taki Tek Bir Galeriden Daha Az

 

Asuman Suner’in moderatörlüğünü yaptığı "Sanat Piyasası Perspektifinden İstanbul'un Dönüşümü" başlıklı sekizinci İstanbul Perspektifleri buluşmasında Dostoğlu, şöyle konuştu:

 

“Türkiye sanat piyasası halen çok bakir ve arzu edilen derinliğe sahip değil. Zira Türkiye’de sanata dair elde edilen yıllık toplam ciro, NewYork’taki bir sanat galerisinin elde ettiği yıllık cirodan daha az. 

 

Dostoğlu, son 10 yılda Türkiye’de sanat ekonomisinin kadınlar tarafından domine edildiğini ifade ederek, “Halbuki dünyada sanat ekonomisi erkeklerin domine ettiği maskülen bir alandır” dedi.

 

 

 

Bilgi ve iletişim:

Asena Selçuk / MENA Stratejik İletişim Danışmanlığı asena.selcuk@menailetisim.com,

0530 232 62 81

 

 

 

Haldun Dostoğlu Hakkında

 

1951’de Ankara’da doğdu. 1976 yılında Ortadoğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nden mezun oldu. 1984’te Ankara’da, 1987’de İstanbul’da Galeri Nev’in kurucu ortağı oldu. 1987 yılından beri Galeri Nev İstanbul’un sergilerini düzenledi. Mehmet Güleryüz, Alev Ebüzziya Siesbye, Nejad Devrim ve Erol Akyavaş retrospektif sergilerini organize etti. 2002’de Proje 4L’de “Günyüzü” ve 2006 yılında İstanbul Modern’de açılan “Gök Kuşağında İki Kuşak – Fahrelnissa Zeid, Nejad Devrim” sergilerinin küratörlüğünü üstlendi. Galeri Nev İstanbul’un yüzü aşkın yayınının editörlüğünü yaptı.

 

Sabancı Üniversitesi İstanbul Politikalar Merkezi Hakkında:

İstanbul Politikalar Merkez (İPM) demokratikleşmeden iklim değişikliğine, transatlantik ilişkilerden çatışma analizi ve çözümüne kadar, önemli siyasal ve sosyal konularda uzmanlığa sahip, çalışmalarını küresel düzeyde sürdüren bir politika araştırma kuruluşudur. İPM araştırma çalışmalarını üç ana başlık altında yürütmektedir:

İPM-Sabancı Üniversitesi-Stiftung Mercator Girişimi

Demokratikleşme ve Kurumsal Reform

Çatışma Çözümü ve Arabuluculuk

 

2001 yılından bu yana İPM, karar alıcılara, kanaat önderlerine ve paydaşlara uzmanlık alanına giren konularda tarafsız analiz ve yenilikçi politika önerilerinde bulunmaktadır.

http://ipc.sabanciuniv.edu

http://ipc.sabanciuniv.edu/about/history/ 
http://twitter.com/ipc_ipm
http://www.facebook.com/IstanbulPolicyCenter

 

 

 




Kaynak: Asena Selçuk

Editör: Kürşat Kafkaslıoğlu

Bu haber 85 defa okunmuştur.

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÜLTÜR-SANAT Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
SON YORUMLANANLAR
YUKARI